سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خدایا! از نادانی ام به تو عذر می آورم و ازسوء رفتارم از تو طلب بخشش دارم . [امام سجاد علیه السلام]
 

 

 

عصمت infallibility

یا فاطمه الزهرا

آنچه تقدیم می شود سخنرانی حضرت آیت الله جوادی آملی حفظه الله است
اگر کسی بخواهد یک سر و گردن از تمام انسان های کامل برتر باشد، طوری که از او بالاتر کسی نباشد؛ تنها از عیسی ساخته نیست و تنها از مریم ساخته نیست (س) ! این دو در کنار هم: و جعلنا ابن مریم و امّه آیهً ل لعالمین.

اگر کسی بخواهد طوفانی به پا کند، آن نوح می طلبد که 9 قرن و نیم تلاش بکند تا خدا درباره او بگوید: سلاأ علی نوح ف ی العالمین (1)جهانی شدن وجهانشمول شدن کار نوح است که 950 سال رنج ببرد ! آن طوفان می آورد، آن جهانی می شود. موسی با همه تلاش و کوشش اش آیأ ل لعالمین نبود؛ ابراهیم با همه سعی و تلاشش، معماری کعبه اش، مهندسی کعبه اش، کارمندی کعبه اش، کارگری کعبه اش، تبر کشیدنش، بت شکن شدنش، حرّ قوه و انصروا آل هتکم (2) را شنیدنش؛ مع ذلک آیهً ل لعالمین نبود !

اگر کسی بخواهد جهانی بشود، یعنی . . .

ادامه مطلب را اینجا بخوانید





  • کلمات کلیدی :

  • ::: چهارشنبه 90/2/7 ::: ساعت 11:8 صبح :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
    نظرات شما: نظر

    حضرت آیت الله سبحانی، موحد بودن پدران انبیا الهی را از جمله عقاید شیعه دانست و با اشاره به وجود شبهه و اشکالی در خصوص پدر حضرت ابراهیم، این مساله را تبیین کرد و به اشکالی در این خصوص پاسخ داد.

    ادامه مطلب





  • کلمات کلیدی : شبهات قرآنی

  • ::: دوشنبه 89/10/20 ::: ساعت 10:45 صبح :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
    نظرات شما: نظر

    پیامبر(ص ) در چه مواردی عصمت دارند؟

    از ضروریات مکتب تشیع این است که پیامبر(ص) و امامان(ع) در تمام ابعاد عصمت دارند. ولی دایره عصمت دردیگر مذاهب اسلامی تا حدودی اختلاف دارد. برخی از مذاهب پیامبر(ص) را در امور عادی و عرفی زندگی معصوم نمی‏دانند. آنچه در میان جمیع فرق مسلمین اجماعی است این است که پیامبر(ص) حداقل در سه مورد زیر عصمت داشته‏اند:

    1- در تلقی و دریافت وحی عصمت داشته یعنی تمام آن را دریافت داشته و کاملاً صحیح دریافت کرده‏اند.

    2- در تبلیغ و رساندن وحی به جامعه، یعنی همه آن را ابلاغ نموده و چیزی را فراموش نکرده‏اند و به اشتباه چیز دیگری را به جای وحی به جامعه تعلیم نکرده‏اند.

    3- در اجرا و پیاده کردن وحی در زندگی فردی و اجتماعی. یعنی خود به آنچه وحی شده دقیقا عمل کرده و اندک خطا و گناهی نکرده‏اند، درجامعه نیز هرگز برخلاف وحی رویه‏ای پیشه نساخته‏اند. 





  • کلمات کلیدی : عصمت = infallibility

  • ::: شنبه 87/3/11 ::: ساعت 2:39 صبح :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
    نظرات شما: نظر
    <      1   2